Tuesday 22nd October 2019,
Federatia Romana de Rugby

Manual pentru antrenorii de juniori: Capitolul VIII – Modele de exercitii folosite in lectia de antrenament

8 aprilie 2010 E-Antrenor

E-Antrenor

EXERCITII DE MOBILITATE – INTINDERI (STRETCHING)

CATEVA PRINCIPII FUNDAMENTALE ALE EXERCITIILOR DE INTINDERE

– Nu se fac exercitii de intindere cand musculatura nu este incalzita. Trebuie sa se faca inainte o alergare usoara.
– Nu se cauta nici o crestere a amplitudinii (trebuie sa existe o diferenta intre amplitudinea articulara si intinderea muschiului).
– Exercitiile de intindere nu se fac pornind dintr-un punct fix.
– Exercitiile de intindere nu se fac pentru un muschi izolat ci pentru un lant muscular.
– Grupul muscular se intinde intr-o parte, apoi in cealalta.
– Se intind muschii agonisti si apoi cei antagonisti.
– Exercitiile de intindere se executa intotdeauna fara durere.
– Exercitiile de intindere se executa intotdeauna pornind de la o tensionare prealabila. Contractie – Relaxare – Intindere.
– Exercitiile de intindere se executa concentrandu-se pe senzatiile pe care le creeaza intinderile.
– Exercitiile de intindere nu se executa asupra unui muschi accidentat. Aceasta este sarcina fizioterapeutului.
– Gestul sportiv are intotdeauna componente de torsiune; de aceea intinderile se vor face dupa axe de rotatie si dupa axe oblice.

INAINTE DE MECI
– Exercitiile de intindere sunt indispensabile in timpul incalzirii.
– 6 secunde de contractie – relaxare – 6 secunde de intindere.
– Repetare: de 5 – 6 ori pe grup muscular.
– Introducerea rotirilor.

Exercitiile de intindere trebuie sa preceada faza dinamica a incalzirii, dar pana la meci, nu trebuie sa se revina.

DUPA MECI
– Exercitii de intindere de recuperare.
– Imediat dupa alergarea usoara de recuperare.
– Pana la 20 secunde si mai mult pentru a mentine starea.
– Repetarea de trei pana la patru ori pe grup muscular.
– Fara socuri.
– Introducerea rotirilor.

Se mareste astfel modalitatea de vascularizare, se reduce astfel timpul de recuperare, deoarece toxinele musculare se elimina mai usor.

Se completeaza recuperarea prin absorbtia unei mari cantitati de apa si prin ingrijiri medicale (masaje, hidroterapie).

Intelegerea importantei exercitiilor de intindere este echivalentul limitarii riscurilor de accidentare musculara.

2,082 total views, 2 views today

Ti-a placut acest articol? Distribuie-l!

1 Comment

  1. un novice 9 aprilie 2010 at 7:55

    Binevenita explicatia exercitiilor de antrenament,valabile consider si pentru cei neprofesionisti.Important este ca acestea sa fie aplicate,corespunzator,de catre instructori si antrenori,sa se vada in pregatirea sportivilor indiferent de categoria de varsta,astfel incat sa nu existe incidente sau accidente pe terenul de joc din cauza pregatirii sau incalzirii necorespunzatoare.

Leave A Response