Wednesday 17th October 2018,
Federatia Romana de Rugby

Comunicat de presa Deciziile Comisiei Judiciare a Rugby Europe

17 aprilie 2018 INTERNATIONAL

Comisia Judiciara Independenta a Rugby Europe s-a intrunit astazi pentru a discuta cazurile jucatorilor spanioli citati pentru altercatiile de la finalul meciului din Rugby Europe Championship 2018, dintre Belgia si Spania, disputat pe 18 martie 2018.

Prezidata de catre profesorul Lorne Crerar (Scotia), ajutat de catre domnul Jean – Claude Legendre (Franta) si domnul Aliaksandr Danilevich (Belarus), Comisia Independenta i-a convocat pe urmatorii jucatori:Pierre Barthère, Mathieu Belie, Lucas Guillaume, Guillaume Rouet, Sébastien Rouet, precum si pe reprezentantii Federatiei Spaniole de Rugby.

Dupa ce au trecut in revista toate acuzatiile impotriva fiecarui jucator si oficial iberic, Comisia i-a audiat pe toti cei implicati in acest caz.

Dupa ce a deliberat, Comisia Judiara a stabilit urmatoarele sanctiuni:

Guillaume ROUET (nr. 9): agresiune fizica si verbala a unui oficial de meci – 36 saptamani
Sébastien ROUET (nr. 20): agresiune fizica si verbala a unui oficial de meci – 43 saptamani
Pierre BARTHERE (nr. 6): acte si cuvinte amenintatoare la adresa unui oficial de meci – 14 saptamani
Lucas GUILLAUME (nr.7): acte si cuvinte amenintatoare la adresa unui oficial de meci – 14 saptamani
Mathieu BELIE (nr. 10): acte si cuvinte amenintatoare la adresa unui oficial de meci – 14 saptamani

Aceste sanctiuni se aplica imediat in ce priveste activitatea jucatorilor (echipa nationala si echipe de club).
Jucatorii au drept sa faca apel in termen de 7 zile de la comunicarea in scris a deciziei.

Plangere depusa de comportamentul neadecvat al Federatiei Spaniole de Rugby a fost suspendata urmand a fi stabilita o alta data de audiere.

7,305 total views, no views today

Ti-a placut acest articol? Distribuie-l!

45 Comments

  1. Nick 17 aprilie 2018 at 22:16

    11 luni si 9 luni … e jignire pt. rugby … multi iberici nu mai trebuie sa practice niciodata rugby … Union iberic ar fi trebuit sa fie amendat cu minim 100.000 euro si exclus pe minim 5 ani de la toate competitiile de la toate nivelurile …

    This is not justice for rugby. Rugby = Value! Unde sunt valorile atunci cand sau dat aceste decizii ?! … Ce treaba are belarus cu rugby ?! un stat bolsevic, stalinist … nu are nimic cu moralitatea, democratie, civism si vine sa ofere aceste decizii …

    Eu cred ca sa facut compromis … 11 luni si 9 luni astea sunt sanctiuni ?! Excluderea din rugby era cu mult mai corecta, morala mai ales d.p.v. sportiv … sa pui mana si sa lovesti un arbitru si primesti 9 si 11 luni suspendare … e jignire . Ma simt tradat!

    Enjoy Rugby!

  2. Bulan 17 aprilie 2018 at 22:32

    Nici măcar până după Cupa Mondială. Haha, ce batjocură. Abia aștept să se ia la bătaie cu japonezii în meciul de deschidere.

  3. Ufa kefe 18 aprilie 2018 at 3:14

    And what of the clear corruption and poor match officiating? Rugby is going soft the sport is loosing numbers all over the world and the game defends a incompetent ref who does more damage then good to the sport, look at his match officiating in Romania the guy is a joke. The passionate teams should get the treats not the cheats! Stop watching soccer!! And harden the **** up !!

  4. Sorin 18 aprilie 2018 at 9:26

    Ufa Kefe,

    Rugby is about fair play, no matter what, the spanish players were wrong trying to hit the referee.
    This is unacccepatable in rugby and everybody should know that.
    If you don’t get it, go play soocer.

  5. Floare 18 aprilie 2018 at 10:00

    @Bulan:
    Si ar fi misto sa arbitreze Iordachescu meciul lor de deschidere!

  6. Floare 18 aprilie 2018 at 10:01

    @Ufa kefe:
    That’s another decision, World Rugby is still working on it. The comedy isn’t over!

  7. Alex 18 aprilie 2018 at 11:06

    World Rugby trebuie sa vina rapid cu o decizie privind rejucarea meciului Belgia – Spania (asta daca nu sunt probleme cu eligibilitatea jucatorilor). Daca decid rejucarea, mi s-ar parea corect sa programeze meciul inainte sa se termina suspendarea celor 3 jucatori care au primit 14 saptamani, altfel nu am facut nicio branza. Sper doar ca la recurs sa se mentina decizia si sa nu fie micsorate pedepsele.

  8. ursu 18 aprilie 2018 at 13:54

    Asa ” spanioli ” , da .
    Toti sunt francezi !
    Si daca circul reincepe , Spania fara ei pe teren – numai ca vor trimite un arbitru care va marca el eseuri pentru Spania si nu va da o penalitate Belgiei , de frica .
    Care isi cred totul permis cu un arbitru roman !
    Sustineti-l pe Iordachescu !

  9. Ion 18 aprilie 2018 at 14:40

    @Alex barajul cu Portugalia este exact peste o luna asa ca. e greu de crezut ca se rejoaca Belgia Spania .Dupa deciziile astea comice sunt sigur ca va urma suspendarea noastra pentru aliniacion indebida ..Doar vazand ca in comisia WR desemnata sa judece cazul sunt 2 englezi lucrurile sunt clare .Nu vom merge nici labaraj e clar ca sunt interese prea mari la mijloc

  10. Alex 18 aprilie 2018 at 15:39

    @Ion

    Eu nu inteleg de ce dureaza tot procesul asa mult, mai ales ca se apropie barajul, cum ai zis si tu. Meciurile astea trebuie pregatite din timp, doar nu o sa aflam cine merge la baraj cu o saptamana inainte. Oricum, se pare ca nici spaniolii nu sunt in regula, au cel putin un jucator francez care a reprezentat France U20.

  11. Nick 18 aprilie 2018 at 16:48

    Sa clarificam eligibilitatea lui Sione :

    Sione a jucat rugby 7s in 2013 pt. Tonga in turneu Sevens din Gold Coast – Aussie de atunci el nu a mai jucat pt. nicio nationala de XV ori 7s pana in primavara lui 2017 pt. noi in REC 2017.

    Acum legile eligibilitati la Sione nu se aplica retroactiv cele modificate in 2017 cu date in vigoare in mai si iulie 2017 altele dupa 31 dec. 2020.

    Deci cand Sione a jucat pentru noi sunt legile eligibilitati modificate din 2013 si 2014 , astfel:

    – referitor la rugby 7s: acolo se spune ca un jucator poate sa joace si sa reprezinte o alta natiune, devine eligibil, daca a facut pauza, nu a mai jucat/reprezentat timp de 18 luni si detine un pasaport … acum fiind vb. despre sectiunea rugby 7s si se refera la turnele Sevens ca criteriu de calificare la Rio 2016 … in perioada 2013-2014 rugby 7s era recunoscut de ICO ca sport olimpic … So …. textul original:

    In 2013, the IRB altered its Regulation 8 governing international eligibility, so as to broaden the strength of the Sevens competition at the Rio de Janeiro Olympics. The new Regulation 8 stipulates that any player that has not played test rugby for eighteen months and qualifies for the another country via his passport can compete at the Olympic Games so long as he has played in an Olympic qualifying event (ie. a Sevens World Series competition) beforehand.

    However, the Regulation also stipulates that any player making a switch to a new country would then be prevented from playing for the original country for eighteen months thereafter. This loophole in the IRB eligibility requirements would therefore by default make that player eligible for the new country in full internationals thereafter, including at the 2015 World Cup.

    Eligibilitatea rugby XV sunt cele de sange, rudenie si resedinta 3 ani pt. tara respectiva.

    Sione este absolut eligibil pentru noi. Acum sa vedem cu vor interpreta avocatii sportiv World Rugby ?!

    Enjoy Rugby!

  12. Rasvan Antonescu 18 aprilie 2018 at 19:33

    Merci de explicatii Nick. On point as usual.

  13. Ion 18 aprilie 2018 at 20:04

    @Nick te imbeti cu apa rece …..toate deciziile de pana acum au fost pro Spania ….am crezut ca si tine in faptul ca noi suntem inca un nume in acest sport din pacate e. clar ca interesele economice primeaza si in rugby …..

  14. Bulan 18 aprilie 2018 at 20:41

    @Nick:

    Multumesc pentru explicatii, dar din textul tau eu inteleg ca mai trebuie indeplinita o conditie, aceea ce jucatorul trebuie sa fi jucat pentru tara „adoptiva” intr-un turneu de calificare pentru Olimpiada. Citez din ce ai postat tu: „… so long as he has played in an Olympic qualifying event (ie. a Sevens World Series competition) beforehand.” Trebuie sa recunosc ca sunt un pic in dubiu aici pentru ca nu se zice explicit ca trebuie sa fi jucat pentru tara adoptiva dar, eu cel putin, asta inteleg. Si altii tot asa inteleg:

    „Sita Timani is pretty unlikely to have the skillset to be chosen for the Tongan team at Rio, presuming Tonga qualifies (a big if). But in a normal 12-man Sevens squad, big Sita could run on for Tonga for a minute or two in a dead rubber match in a preceding qualifying tournament and then turn out for them at the 2015 World Cup. Such a situation would be little short of a farce, with Timani having turned his back on a Wallaby career barely two years before.” http://www.greenandgoldrugby.com/pick-country-country/

    Sione a jucat mai intai in REC 2017, o spui chiar tu: „… de atunci el nu a mai jucat pt. nicio nationala de XV ori 7s pana in primavara lui 2017 pt. noi in REC 2017.”

    Deci el nu indeplineste ultima conditie.

    Imi pare rau ca se vad conspiratii impotriva noastra peste tot (si eu cred ca se trage cu anumite nationale), dar daca asta era regulamentul noi l-am incalcat si e vina noastra. Asa vad si spaniolii conspiratii peste tot ca au pierdut meciul din Belgia, dar in primul rand l-au pierdut pe pielea lor.

  15. Nick 18 aprilie 2018 at 21:12

    @Bulan

    Ce nu intelegi ?!

    Eu chiar nu iti inteleg rationamentul si cred ca nu ai o logica clara.

    In 2013 Regula 8 la eligibilitate spune ca daca un jucator vrea sa joace pt. o alta natiune in rugby 7s trebuie sa fi facut o pauza de 18 luni si prin via pasaport poate sa fie eligibil … si se da exemplu turnele Sevens care erau pre-olimpice pt. Rio 2016.

    Sione a jucat doar rugby 7s pt. Tonga … asa cum am spus si mai sus … in 2013 Gold Coast – Aussie … din acel moment el nu a mai jucat la nicio echipa de Tonga rugby 7s, niciodata rugby XV for Tonga ori alta echipa/tara … a venit in Romania la Baia Mare (asa retin) apoi la Timisoara Saracens a jucat la aceste echipe … eligibilitatea in rugby XV am spus mai sus cum se obtine … 3 ani de resedinta si joc in SuperLiga in primavara lui 2017 a devenit eligibil.

    However, the Regulation also stipulates that any player making a switch to a new country would then be prevented from playing for the original country for eighteen months thereafter.

    This loophole in the IRB eligibility requirements would therefore by default make that player eligible for the new country in full internationals thereafter, including at the 2015 World Cup.

    Nu cred ca interpretezi corect si logic.

    Enjoy Rugby!

  16. Bulan 18 aprilie 2018 at 21:53

    Esti un agresiv badaran, dar asta o stim cu totii de aici si de pe Facebook, unde te tot incingi oricand cineva are alta parere.

    http://www.worldrugby.org/wr-resources/WorldRugbyDIR/Handbook/English/pubData/source/files/Regulation8.pdf

    Last update: 1 July, 2016

    „For the purposes of this Regulation, a Player is deemed to have played
    for the senior National Representative Sevens Team of a Union if he is
    selected to represent a Union’s senior National Representative Sevens
    Team in an International Match against the senior National
    Representative Sevens Team of another Union and is present at the
    Match played by that Team either as a replacement, substitute or playing
    member of that Team and has, at the time of the Match, reached the age
    of majority. ”

    Hai te-am pupat, du-te da-te cu capul de pereti sa iti treaca nervii si poate devii mai civilizat si stii sa scrii si in altceva decat romgleza.

  17. Nick 18 aprilie 2018 at 22:22

    @Bulan

    Se vede ca nu esti un priceput.

    Ceea ce ai postat cu last update 2016 este cea ce sa aplica in prezent. Nu are nicio legatura cu legile care ii se aplica lui Sione.

    Am mai explicat de unde vine last update, chiar pe FB.
    Dar vad ca nu pricepi. Esti si tu ca si alti in transa.

    Cel care este agresiv esti tu … si alti asemene tie … eu imi prezint rationamentele, ce interpreteza respectand principiile logice … dar … nu pot sa cer cuiva ceva ce nu i poate avea … prezintati parerea pe baza si cu constructia unui rationament propriu … nici nu stiai ca si altii ca tine ca si in logica, implicit logica juridica avem subiect si predicat logic ::))) mai fa munca de auto-educatie si mai discutam.

    Eu intotdeauna imi sustin opiniile pe baza rationamentelor si ma leg de emiterea judecatilor altora si nu la persoana precum tu & Co. Dar daca altii fac primul pas il fac si eu … Niciodata nu eu am facut primul pas … Go to study !

    Enjoy Rugby!

  18. Koczka 19 aprilie 2018 at 3:36

    Reclamatia cu jucatorii neeligibili se refera si la Belgia ( Germania contesta vreo 3 jucatori de la belgieni care ar fi jucat pt Franta ). Daca doar unul ar fi fost neeligibil, Belgia e descalificata si Spania ar castiga meciul la masa verde, implicit calificata la World Cup. Intrebarea este de ce a reclamat Germania atat de tarziu acest lucru ?

  19. Nick 19 aprilie 2018 at 9:04

    @KoczKa

    Ar trebui sa prezinti intregul adevar, intreaga realitate dar esti de buna credinta.

    Nemtii au reclamat pe belgieni, rusii pe noi cu Sione, noi pe iberici 5 jucatori si un rus. Acesta este adevarul.
    Ibericii au cel putin un jucator din franta care a jucat prima data pt. U20 francez, cand in vigoare era echipa a doua de seniori U20, apoi a jucat pt. iberici la fel era in vigoare aceasta regula. Ceea ce este neeligibil …

    Aceasta regula a fost modificata astfel: „O alta regula impune ca, incepand din 1 ianuarie 2018, federatiile tarilor care fac parte din World Rugby, sa nu mai poata declara echipele nationale U20 ca a doua echipa nationala de seniori.” … So … nu mai fiti filoiberici, filorusi, filogruzini … socceristi ….

    Enjoy Rugby!

  20. Floare 19 aprilie 2018 at 9:57

    @Nick:
    Nu, Nick, niciodata n-ai facut tu primul pas spre judecati la persoana, nici atunci când eu am criticat înstrainarea nationalei noastre (Stejarii, nu Oaks)…

  21. frankie 19 aprilie 2018 at 9:57

    https://www.youtube.com/watch?v=clOx3DkheMk
    un review al arbitrajului, e al uni englez.
    Destul de obiectiv as spune eu, nu stiu daca e destul de calificat tipul, dar…..
    Habar n-am ce vor spune cei de la WR.
    Oricum, pedepsele aplicate spaniolilor nu cred ca ii vor scoate din cursa la un eventual re-match.
    Daca ba fi unul? nu cred, Iordachescu a gresit, dar nu asa de mult, cred eu. Oricum sa ne aducem aminte de Franta – All Blacks in 2007, ce trebuia facut atunci?

  22. frankie 19 aprilie 2018 at 10:01

    adevarul este ca ne cam fierbem la foc marunt, in propriul nostrul stil balcanic.
    cind te gindesti ca acum un an erau oameni care sperau/visau la Tier 1 teste, si alte baliverne, – ca vezi Doamne am ajuns sus (dupa o victorie chinuita cu Georgia), hehehehe.
    Cred ca ne pasa asa te tare pt un singur motiv, stim ca daca nu ne ducem de data asta la mondiale, chiar se stinge si samintza asta de rugby ce o mai avem.

  23. frankie 19 aprilie 2018 at 10:06

    https://youtu.be/TMwPawRXXjk
    un fel de analiza, hmmm Saracii, rusnaci cei mai clar defavorizati dupa parerea mea.
    Parca si eseu-ul nostru in meciul cu Spania a fost clar, a atins protecti de la betze.
    Arbitraj slab de tot, poate la fel de slab ca si al lui Iordachescu.

  24. Nick 19 aprilie 2018 at 10:57

    @Floare

    Esti xenofob si toti ceilalti care nu inteleg mobilitatea unei persoane, granitele nu mai sunt ca cele din sec. XVIII, XIX, XX .

    Azi o persoana este un cetatean global, poate muncii si traii oriunde in lume pe baza skill-urilor pe care le are.

    Enjoy Rugby!

    Keep Up Oaks!
    Go Oaks!

  25. Bogdan B 19 aprilie 2018 at 15:27

    Nu e moral să se rejoace nimic, pentru că atunci ar trebui să se rejoace în primul rând Rusia – Spania. Acolo ruşii au fost furaţi pe faţă de arbitru, dar nu au făcut atâta scandal pentru că ei au o cultură rugbystică, în timp ce spaniolii nu – am mai spus asta. Spaniolii şi-au naturalizat forţat o căruţă de francezi – şi nota bene, TOŢI cei implicaţi în incidentele de la meciul cu Belgia sunt dintre aceştia, iar în comisie a fost tot un francez, dacă tot e să facem proces de intenţie! – şi au o şansă nesperată să prindă un Mondial unde, să spunem lucrurilor pe nume, nu au ce căuta. Ce nu aminteşte nimeni este că mai e implicată aici – şi interesată direct de rejucarea meciului Belgiei – şi Germania, care a retrogradat. Dacă Belgia pierde la rejucare, Germania rămâne în divizie… Deci, pe de o parte sunt Spania şi Germania, pe de alta România şi Belgia. Sper ca măcar în rugby să nu să ţină cont de alte criterii decât cele sportive, pentru că am văzut contrariul de prea multe ori la alte discipline!

  26. Alex 19 aprilie 2018 at 16:04

    @Bogdan B

    Asa au cultura rugbystica au rusii incat ne-au reclamat pe noi la World Rugby in speranta ca vor prinde un loc de baraj. De jucatorii spanioli/francezi nu au zis nimic, desi au fost clar dezavantajati in meciul direct….meci ce ii putea trimite la baraj. FRR a reclamat eligibilitatea celor doi francezi si arbitrajele din meciurile Spania – Romania si Spania – Rusia, iar WR le analizeaza si pe acestea, urmand a decide daca trebuie rejucate. Am mai zis-o, ne-au luat toti de prosti….mie unul imi miroase a aranjament intre rusi si spanioli.

    Si o mica rectificare: Germania nu a retrogradat, ci urmeaza sa joace un baraj cu Portugalia pt promovare/ramanere in divizie.

  27. adrian 19 aprilie 2018 at 19:30

    Dupa parerea mea, toata problema asta nu se va rezolva in mod corect. A inceput cu o decizie partinitoare si probabil se va termina in acelasi culoare. Spun ca a inceput cu o decizie partinitoare si ma refer la sanctiunile ridicole pe care le-au primit jucatorii spanioli. Ceea ce ma face sa cred ca va continua in acelasi sens sunt cateva aspecte care tin de traiectoria, de amprenta pe care o avem in rugby la ora actuala in comparatie cu Rusia si in special cu Spania. In acest moment suntem peste rusi si spanioli ca nivel, insa este doar acest moment si nimic mai mult. Cele doua competitii care tocmai s-au terminat (CE U18 si CE U20) ne arata foarte foarte clar unde vom fi in viitorul foarte foarte apropiat.
    Se vede de la o posta ca nu mai reprezentam mare lucru si ca sunt tari care au decis sa creasca, cresc si care VOR FI AJUTATE SA CREASCA. Dupa parerea mea, aici se va decide cine va merge la mondial si cine va sta acasa. Faptul ca tribunele in Spania au fost pline atat la meciul cu noi, dar si la meciul cu Germania arata, de asememea, interesul de care se bucura rugbyul dar si faptul ca va fi tot mai popular si, prin urmare tot mai puternic in Spania. Faptul ca nu au traditie in acest sport nu conteaza, viitorul lor (cel putin cum se prezinta in acest moment) arata mult mai bine decat al nostru. Parerea mea este ca WR va judeca totul din punctul de vedere al viitorului si nu a trecutului. Daca iubim acest sport si daca vrem sa continuam, ar trebui sa crestem. Avem potential.

  28. dan 19 aprilie 2018 at 21:02

    @adrian

    …adevarat…
    – daca intr-adevar in urma deliberarilor, noi suntem penalizati iar Spania – Belgia ramine asa cum s-a terminat pe teren…FRR teoretic ar trebui sa-si dea demisia, orice alta versiune nu tine…

    – daca Spania – Belgia se rejoaca si Spania va cistiga (cred ca sunt mai buni ca Belgia), iar noi suntem ok cu Fakaosilea (ce nu prea cred)…poate intram la baraj…si apoi recalificari (nu cred ca trecem de Samoa, iar Canada este 50/50)…FRR se salveaza pentru un an /doi…

    Dupa aceea generatia se schimba iar noi nu vom mai emite nici o pretentie, vom fi lejer dupa Georgia, Spania, Rusia in 3-4 ani…De ce? pentru ca nu avem destui jucatori din spate, iar Regulation 8 devine mult mai stringenta la naturalizari….spiritul legii este clar: ‘One Union only rule’…
    Eu cred ca FRR vrea sa creasca SuperLiga nationala aducind toti acesti jucatori de departe…si crescind jucatorii proprii pe linga ei.
    Georgia a avut o strategie cu totul alta…si-a crescut viitorii jucatori iar apoi i-a ajutat sa prinda contracte afara la cluburi puternice.
    Pina acum Georgia e cea care a reusit…

  29. Radu 19 aprilie 2018 at 22:39

    Adevărul e că în România nu se investește în acest sport, iar o vorbă românească spune că „la omul sărac nici boii nu trag”. Așa că …

  30. ursu 20 aprilie 2018 at 9:26

    @Radu – asa ca ce valoare are mesajul tau , ce aduce , ce propune ?
    Zero .

  31. ursu 20 aprilie 2018 at 9:45

    Bingo !
    ” Peuple de voleur ” – scrie pe Rugbyrama un ins comentand ” les lourdes sanctions contre les Espagnols ” – e scris rau , corect in franceza ” peuple de voleurs ” – deci nu e francez .
    Si acum , un cacat scriind in spaniola pe FB la Federatie – ” pueblo de ladrones ” – e acelasi individ , sigur !
    Luati-l la gura !

  32. Radu 20 aprilie 2018 at 12:20

    @ursu

    Era doar o constatare amară

  33. Radu 20 aprilie 2018 at 12:26

    Am identificat pe un site de stiri sportive (prosport) următorul articol:

    „Arbitrul de rugby Vlad Iordăchescu este încolţit din toate părţile. După ce spaniolii l-au fugărit pe teren, invocând un arbitraj părtinitor în meciul lor cu Belgia, contând pentru preliminariile Cupei Mondiale din Japonia, de data aceasta vine şi un atac din campionatul intern.

    Finanţatorul campioanei din Timişoara susţine că atât Iordăchescu, cât şi Radu Petrescu, arbitru şi preşedinte al CCA, trebuie eliminați definitiv din sportul românesc.
    Dan Dinu invocă arbitrajul de vinerea trecută de la meciul pierdut acasă de Timişoara Saracens, 11-6 cu CSM Bucureşti.

    Finanţatorul bănăţenilor spune că Iordăchescu nu a penalizat infracţiuni ale bucureştenilor la grămezile ordonate, că a mutat o lovitură de pedeapsă şi că toată brigada nu a validat o lovitură de pedeapsă valabilă a gazdelor. ”Demult nu am văzut un asemenea meci, hoţie la drumul mare. Nu îmi este frică să spun hoţie, având în vedere că şi World Rugby a recomandat rejucarea meciului Belgia – Spania. Vlad Iordăchescu reuşeşte să târască rugby-ul românesc într-o ruşine de nedescris şi cred că este momentul ca mafia din rugby-ul românesc să dispară. El este însoţit de bunul său prieten Radu Petrescu, care l-a însoţit în Spania şi de mentorul lor”, a precizat Dinu.

    Reprezentantul timişorenilor vorbeşte de conflicte de interes. Odată, că deşi Petrescu e preşedintele Comisiei Centrale a Arbitrilor şi arbitru activ, Iordăchescu face de fapt delegările şi, automat, se deleagă pe sine. De asemenea, Dinu spune că fratele arbitrului e angajat la CSM Bucureşti şi a tras pentru echipa din Capitală.

    ”Un prieten îmi spunea că nu Petrescu, care e preşedintele Comisiei Centrale a Arbitrilor, face delegările, ci Vlad Iordăchescu. Mi se pare curios că s-a delegat la acest meci, mai ales că fratele său este în stafful lui CSM Bucureşti. Cei de la CSM vor să aibă semifinala pe teren propriu, deoarece echipele gazdă pot cere arbitraj străin. Ei cu siguranţă nu vor cere arbitraj străin, deoarece ne pot bate doar cu arbitraj românesc”, a mai spus Dinu, care spune că mai mulţi angajaţi ai FRR lucrează şi la CSM Bucureşti.”

    Aveți idee despre cele de mai sus?

  34. ursu 20 aprilie 2018 at 13:05

    @Radu – care sunt marile erori de arbitraj ale lui Iordachescu cu Belgia – Spania ?
    Nimic concret in acuzatiile ” spaniole ” .
    Iar magaria ta de articol nu face decat sa incerce sa ne scuture pozitia in fata puslamalelor Pichot – Beaumont .

  35. Radu 20 aprilie 2018 at 23:37

    @ursu

    Nu sunt eu în măsură să judec arbitrajul lui Vlad Iordăchescu din meciul Belgia – Spania. Și chiar dacă aș fi, nu ar ajuta cu nimic în situația de față.

    Eu doar am identificat acest articol de presă și doream să știu care e poziția voastră vis-a-vis de arbitrajul din meciul disputat între Timișoara Saracens și CSM București.

  36. Bogdan B 21 aprilie 2018 at 10:14

    Alex, corectă precizarea ta, pur şi simplu uitasem de baraj. Regula a intrat în vigoare abia pentru sezonul acesta, aşa că sper să-mi fie scuzată scăparea. Oricum, cred că Portugalia va câştiga lejer, dar aceasta e o altă discuţie.
    Adrian, în (foarte) mare parte ai dreptate. Faptul că rugbyul nostru este în cădere liberă – şi câteva rezultate bune din meciurile test nu schimbă imaginea de ansamblu din ultimii ani – este o realitate. Totuşi, Spania mai are foarte mult până să conteze măcar pentru eşalonul doi din rugbyul mondial, iar faptul că au avut acum tribune pline ţine de conjunctură, de şansa nesperată de a merge la un Mondial, nu de interesul pentru acest sport al publicului lor. Fără înfrângerea noastră din Germania (pentru care nu există nici o scuză!), chiar în primul meci din calificări, jocul Spania – România nici nu ar fi contat, iar în tribune ar fi suflat vântul şi s-ar fi plimbat pisicile în voie…
    Naturalizările ţin de un alt capitol, unul foarte controversat şi în care e din ce în ce mai greu de luat decizii pentru World Rugby. Recent Tahiti şi-a pierdut dreptul de a merge la barajul intercontinentat cu Asia (i-a luat locul Cook) tocmai pentru că a folosit în meciurile din Oceania doi jucători neeligibili. Acum a ajuns discuţia şi la România, Spania şi Belgia. Să vedem cum se vor rezolva aceste cazuri, trebuie să avem răbdare, la fel şi pentru o eventuală rejucare (sau rejucări?) din Rugby Europe Championship.

  37. ursu 21 aprilie 2018 at 11:53

    @Bogdan – tipic mioritic , jelania , bocetul , lamentarea , fara sa propui nimic .
    ” Suntem in cadere libera ” .
    Memoria ta selectiva uita ca am facut fata onorabil Japoniei la ei si ca am batut Canada la Vancouver , recent …
    Si chiar daca am fi ” in cadere libera ” ce aduc jeluirile tale , goale , sterpe , bocete de balcanic la inmormantare ?
    Nimic , nimic , nimic !

  38. frankie 22 aprilie 2018 at 22:37

    Ursule, ursuletzule,
    uitat-te pe filmuletzele
    https://www.youtube.com/watch?v=clOx3DkheMk
    Greseli cam multe,
    Multe, si cam dese,
    Voite si nu numai,
    Nu e chiar asa cum spuneai!
    Ti-ai placut?

  39. frankie 22 aprilie 2018 at 22:49

    Min 75 Belgianul trebuia eliminat, Spania ar fi avut om in plus si posesie.
    Min 76 Spaniolul nu a fost tinut in placaj, trebuia lasat jocul sa continue.
    Mai sint si alte citeva mai mici de-a lungul meciului, in majoriatate inconsistentza in tratarea fazelor la ambele echipe.
    Oricum astea doua ar fi pus Spania intr-o pozitie destul de buna cu un om in plus.
    Asa ca las-o mai moale cu „care sint marile erori?”

  40. ursu 24 aprilie 2018 at 9:52

    Esti arbitru de rugby , frankie ?
    Daca la minutul 76 jocul continua era musai eseu ?
    Si un om in plus patru minute insemna eseu obligatoriu spaniol ?
    Dar Romania Spania sau Rusia Spania , acolo ce spui ?

  41. Frankie 24 aprilie 2018 at 22:06

    Ursule
    Da, sint arbitru de rugby.
    Te linisteste?
    Ai intrebat care sint marile erori?
    Ti le-am aratat.
    Accepta evidentzele.

  42. ursu 25 aprilie 2018 at 9:24

    Doar nu-ti inchipui ca tu si ceilalti carturari cu multe placaje suferite ca Bogdan si Radu , ma emotionati , sunt linistit si senin , ceea ce va doresc si voua .
    Cu licenta ?
    Unde arbitrezi ?
    Ce nivel ?
    Liga a a
    saptea engleza sau galeza ? Sa traiesti bine !
    Atunci ce spune arbitrul Dumnezeu Frankie de rugby factual , adevarat , nu ” daca ” , ca eseurile anulate in favoarea Spaniei cu Rusia si Romania ?
    Daca Dumnezeu Frankie spune ca un belgian trebuia eliminat in minutul 76 , atunci asa este .
    Daca acelasi Dumnezeu Frankie decreteaza ca dupa el o actiune trebuia sa continue in minutul 75 , tot asa este .
    Dumnezeu Frankie prevede chiar urmarea jocului ” daca … ” imaginat de el , cu eseuri posibile ” spaniole ” .
    Chiar cu eseu ” previzibil ” , nemarcat , imaginat de Dzeu Frankie ,se apropiau la trei puncte doar de belgieni …

  43. Frankie 25 aprilie 2018 at 22:38

    Te-am pierdut Ursuletzule!
    Nu sint sigur daca urmaresti rationamentul.
    Ai intrebat care sint marile erori -ti le-am aratat.
    In min 75 cind belgianul a voleibalat voluntar mingea scorul era 15-10. Te las pe tine sa faci matematica si sa vezi de ce era o pozitie favorabila pt spanioli.
    In min 76 cind jocul s-a oprit nu numai ca nu l-a lasat pe spaniol sa continue dar a si dat lovitura de pedeapsa si scorul a devenit 18-10 in urma loviturii.
    Nu am spus niciodata daca Spania marca si alte probabilitati – uita-te la postarile mele.
    Am prezentat greselile si atit.
    Nu pledez cauza Spaniei dar adevarul trebuie spus.
    Referitor la Dumnezeu. Las-o moale!
    Nu e cazul!

  44. ursu 26 aprilie 2018 at 10:41

    Tu nici atat cat mine , nu urmaresti rationamentul meu .
    Ca al meu e rationament si argumentatie dar par sa ma adresez unui surd – marile erori din ultimele 5 minute ar fi putut aduce , ” daca ” si ” daca ” si ” daca ” cel mult sapte puncte Spaniei cand ceilalti aveau opt avans .
    Rusii au avut 2 eseuri anulate , noi un eseu anulat plus un jucator eliminat cu aceeasi Spanie , sa spunem ca ” pas de photo ” cu crimele din minutele 75-76 ale lui Iordachescu .
    Altfel , cand vorbesc de Dumnezeu Frankie vorbesc de Frankie care ” stie ” , care ” are dreptate ” , care ” nu se indoieste ” – nu avem aici un Dumnezeu Frankie , ca atatia alti Dumnezei in tara , Dumnezeu sofer de autobuz care stie tot , Dumnezeul asistenta medicala care stie tot si repezeste tot in jur , Dumnezeul ospatar de restaurant care se ratoieste la tine din te miri ce , Dumnezeul sef de televiziune Prima sau Pro sau mai stiu eu ce ? Suntem o tara de Dumnezei !

  45. frankie 28 aprilie 2018 at 0:30

    Hai sa mi incercam din nou, Ursuletzule!
    Ultima data.
    1. Vorbim de arbitrajul lui Iordachescu. Tine minte asta!
    2. Nu vorbim de alte meciuri pt ca TU ai spus „care sint marile erori ale lui Iordachescu si atit.
    3. Min 75 scor 15-10 pozitie favorabila Spania, inainte intentionat nesanctionat cu eliminare. Repet scorul 15-10 nu 8 puncte avantaj Belgia cum GRESIT afirmi tu.
    4. Min 76 scor 15-10 spaniolul este oprit si in plus se dicteaza lovitura de pedeapsa care acum face scorul 18-10. ACUM!
    Restul te las pe tine sa bati cimpii cu alte meciuri.
    Daca nici acum nu intelegi, cred ca in postarea ta din 25 Aprilie 09:24 „sint linistit si senin” ai fi vrut defapt sa spui sint linistit si senil.

Leave A Response