Tuesday 17th July 2018,
Federatia Romana de Rugby

Federatia Romana de Rugby va contesta decizia de depunctare a echipei nationale de rugby a Romaniei emisa de Comisia de Solutionare a Disputelor

15 mai 2018 NATIONALA

Federatia Romana de Rugby va contesta decizia de depunctare a echipei nationale de rugby a Romaniei emisa de Comisia de Soluționare a Disputelor, care afecteaza clasamentul turneului de calificare pentru Cupa Mondială din Japonia.

World Rugby a dat publicitatii astazi deciziile Comisiei de Soluționare a Disputelor desemnate de forul mondial sa evalueze problemele aparute legate de calificarea la Cupa Mondiala de Rugby 2019. Astfel, in ceea ce priveste problemele de eligibilitate, Romania (un jucator), Spania (doi jucatori) si Belgia (cinci jucatori) au fost considerate vinovate intrucat au folosit jucatori neeligibili si penalizate cu retragerea a cate cinci puncte pentru fiecare meci in care au fost folositi jucatorii, la care se adauga sanctiuni financiare, suspendate pe o perioada de 5 ani. S-a hotarat de asemenea ca rezultatul meciului dintre Belgia si Spania sa ramana neschimbat.

Federatia Romana de Rugby nu este de acord cu decizia Comisiei de Soluționare a Disputelor, ce stipuleaza aplicarea unor depunctari identice pentru toate tarile care au folosit sportivi neeligibili, indiferent de demersurile facute sau de absenta lor.

Pentru a putea evalua situatia, iata faptele in ordinea lor cronologica.

Federatia Romana de Rugby a transmis catre World Rugby mai multe documente scanate in vederea clarificarii eligibilitatii unor jucatori straini (anul 2015). Aceste demersuri au primit drept raspuns recomandarea unui reprezentant World Rugby de a trimite strict documentatia pentru cazurile unde exista neclaritati, in toate celelalte implicarea World Rugby nefiind necesara.

In vederea verificarii situatiei unor jucatori, federatia transmite un e-mail catre adresele de contact ale federatiilor lor de origine, Tonga si Fiji, corespondenta cu Tonga ramanand fara raspuns. (Fiji raspunde e-mailului transmis, clarificand indisponibilitatea jucatorului de care FRR era interesata, fiind abandonat procesul de eligibilizare a lui Eseria Vueti).

Avand in vedere lipsa de reactie a Federatiei din Tonga, se apeleaza la World Rugby pentru a se obtine o adresa care sa faciliteze comunicarea.

World Rugby indica adresa de e-mail presedintelui Fe’ao Vunipola, caruia Federatia Romana de Rugby i se adreseaza pentru a determina daca, din punct de vedere al statisticii competitiilor, jucatorul Sione Faka’osilea este eligibil.

Presedintele Federatiei de Rugby din Tonga confirma ca jucatorul este eligibil sa joace pentru Romania.

Sportivul semneaza un formular World Rugby in care declara pe proprie raspundere ca nu a jucat pentru reprezentativele nationale ale tarii de origine si da o declaratie in care stipuleaza ca nu a fost anuntat oficial de capturarea sa de catre federatia din Tonga prin semnarea unui document in acest sens.

Ca urmare a cumularii celor de mai sus cu principiul rezidentei de minimum 36luni (cu o pauza de mai putin de 2 luni/an) stipulat in Regulation 8 a World Rugby, jucatorul este considerat eligibil si folosit in partidele disputate de echipa nationala de seniori.

La incheierea Rugby Europe Championship 2017/2018 federatiile de rugby din Rusia si Spania reclama la Rugby Europe si World Rugby folosirea de catre Romania a jucatorului Sione Faka’osilea, considerat neeligibil.

Ca urmare a acestei sesizari, Rugby Europe si World Rugby cer detalii privind eligibilitatea tuturor jucatorilor straini folositi in editia 2017/2018 a Rugby Europe Championship.

Federatia Romana de Rugby pune la dispozitie toate documentele solicitate de cele doua foruri.

Forul mondial numeste o Comisie de Soluționare a Disputelor pentru analiza intregii situatii, comisia solicitand o serie de documente si argumente suplimentare, pe langa cele transmise anterior, toate fiind trimise de catre Federatia Romana de Rugby in termenul specificat.

FRR se inscrie la sesiunea de audieri a Comisiei de Soluționare a Disputelor, cautand un avocat cu expertiza pe legislatie sportiva, care sa reprezinte interesele rugbyului romanesc in contextul acestei intalniri.

Pe 10 mai 2018, la Londra, Alin Petrache, Presedintele FRR, Bogdan Muntean, Managerul de Inalta Performanta si Dan Cristea, Managing Associate in Cabinetul de Avocatura „Tuca, Zbarcea si Asociatii” sunt prezenti la audierile Comisiei de Soluționare a Disputelor, punctand demersurile procedurale ale federatiei in vederea clarificarii situatiei sportivului Sione Faka’osilea.

Comisia de Soluționare a Disputelor decide astazi, 15 mai 2018, ca cele 3 tari care au folosit jucatori neeligibili, Belgia, Spania si Romania, sa fie sanctionate cu aceeasi masura de depunctare – minus 5 puncte pentru fiecare partida in care s-au folosit jucatorii neeligibili – indiferent de numarul jucatorilor folositi si de absenta sau prezenta unor circumstante atenuante.

Federatia Romana de Rugby a urmarit intocmai procedura de verificare a eligibilitatii, asa cum este ea stipulata in Regulation 8 a World Rugby, pentru toti jucatorii straini care ar fi putut fi eligibili pentru echipa nationala, respectand situatiile particulare ale fiecarui sportiv si renuntand la demersurile sale acolo unde criteriile nu erau indeplinite. Am prezentat dovezi privindu-l pe Sione Faka’osilea, dovezi care confirma ca federatia noastra s-a adresat cu buna credinta tuturor celor implicati, astfel incat, considerand informatiile primite drept corecte, a decis folosirea sportivului. Toate celelalte federatii judecate in acest proces, cea belgiana si cea spaniola, nu au specificat sa fi facut aceste demersuri de verificare, primind insa astazi aceeasi sanctiune ca si Romania. Mai mult decat atat, nu exista nicio diferentiere in ceea ce priveste o directa proportionalitate intre numarul de jucatori neeligibili folositi si numarul de puncte scazute, ceea ce reafirma liniaritatea deciziei, in ciuda circumstantelor particulare care ar fi trebuit luate in considerare.

Federatia Romana de Rugby nu poate accepta o decizie in care echipele care incalca regulamentele cu buna stiinta sau din ignoranta sunt tratate identic cu cele care respecta toti pasii procedurali indicati, mai ales in contextul in care aceasta hotarare neaga un drept competitional castigat pe teren de jucatorii echipei nationale, construit cu migala si efort in ani de zile. Seria de participari neintrerupte la Cupa Mondiala de Rugby nu trebuie sa fie incheiata de o atare decizie. Comisia de Solutionare a Disputelor a constatat lipsa unei baze de date publice autorizate in care sa se faca verificarile necesare, evaluand demersurile consecvente ale Federatiei Romane de Rugby drept similare lipsei unor investigatii si a unor inscrisuri obligatorii, constatate in cazul celorlalte 2 federatii sanctionate identic cu Romania.

FRR va contesta aceasta decizie la Comisia de Apel a World Rugby, luptand cu toate mijloacele si instrumentele disponibile pentru interesele rugbyului romanesc. Folosirea unui jucator neeligibil intr-un meci atrage automat sanctiunea amenzii, conform Regulii 8.5.1 din Manualul World Rugby. Pentru a atrage sancțiunea depunctarii, trebuie sa fie identificate circumstante agravante in modul in care federatia gestioneaza procesul de verificare a eligibilitatii. Federatia Romana de Rugby considera ca intreaga sa conduita dovedeste existenta unor circumstante atenuante evidente, baza pe care isi va formula apelul impotriva deciziei Comisiei de Solutionare a Disputelor.

Sprijinul vostru, al celor care indragiti acest sport si solidaritatea ca valoare activa a sa, sunt esentiale in sustinerea cauzei noastre si a circumstantelor exceptionale care trebuie luate in calcul in evaluarea situatiei eligibilitatii sportivului Sione Faka’osilea si in decizia de sanctionare. Daca precizarile referitoare la aspectele financiare ale acestei decizii ni le asumam complet, depunctarea, asa cum a fost ea indicata, fara a se tine cont de specificitatea cazului Romaniei, va fi combatuta din respect pentru toti cei care sunt afectati de aceasta hotarare, cat si pentru toti cei care imbratiseaza rugbyul si valorile sale.

27,715 total views, no views today

Ti-a placut acest articol? Distribuie-l!

87 Comments

  1. adrian 17 mai 2018 at 19:32

    Ursu, spaniolii nu au echipa in momentul de fata. Peste 2-3 ani echipa lor formata din noua generatie de jucatori va fi alta mancare de peste. Crede-ma rugbyul in Spania este in crestere, si-au ampliat foarte mult baza de selectie iar rezultatele se vor vedea in curand. Ma doare sa spun asta dar, cred ca peste 2-3 ani nu vom mai avea nici o sansa in fata lor daca nu vom face schimbari importante in organizarea rugbylui romanesc si, mai ales, daca nu-l vom face mai popular. E drept, la capitolul pachet de inaintare vom continua sa dominam insa asa cum am vazut in meciurile recente U20, un pachet de inaintare care nu placheaza, indisciplinat, lent dezorganizat, depasit in viteza foarte foarte usor.Doar cu atat nu vad un viitor bun. E posibil ca descalificarea asta de la mondialul din Japonia sa fie sansa noastra de a ne reforma rugbyul. O conducere noua, cu o viziune noua, incet incet ar putea sa relanseze rugbyul nostru. Este, poate ultima sansa. Si cred ca „noi cei care comentam” am putea sa ajutam mai mult decat criticam, fie ea si critica pozitiva. Activismul si voluntariatul fie si in doze ridicole, pot face lucruri mari pe termen lung. Daca vreti vorbim si despre asta. Oricum, noua conducere a federatiei ar fi probabil foarte fericita sa stie ca se bucura de sprijin si din partea iubitorilor de rugby nu doar a politicienilor. In plus, iubirea de politician stim cum si unde se termina.

  2. Radu 17 mai 2018 at 19:54

    @dan
    Mulțumesc pentru răspuns.

  3. CARLOS 17 mai 2018 at 20:05

    Adrian, sunt spaniol si aveti dreptate 100%

  4. dan 17 mai 2018 at 20:19

    @ Ursu

    Ursule n-am sa intru in polemica cu tine… doar am spus un punct de vedere… daca esti de accord sau nu, pentru mine e totuna, amice!..

    Da-te cu capul de pereti, daca-ti face mai bine!!…;)

    Ma refeream la chestia ca ai nevoie de 10ani sa creezi un jucator de rugby…iar dupa aceea ce ii oferi?
    Am zis reconstructie de la baza’, si nu ‘de baza’….ai nevoie de suport comercial acum (sau terminat banii de la WR, nu mai suntem pe lista!) , o structura interna care sa descopere noi talente si sa dezvolte jocul in territory (dupa cele peste 30 de postari in ultimele 6 saptamini pe FRR site, se pare ca se incearca ceva), un plan in care exista un viitor pentru jucatorul de rugby care nu atinge ‘top level’ dar ramine in system pentru generatiile urmatoare, etc…. La asta ma refeream eu. ( exista programe gata facute si experimentation in irlanda si scotia de prin ani ‘90)…

    Si da, poate jucatori ca van Herdeen merita sa joace la nationala…iar cei tineri ar invata de la cei ca el.

    Dupa generatia actuala e un vid de 5-6ani… In acest vid generational suntem fara bani iar strategia FRR are nevoie evidenta de o come rectie …de aici e usor de cazut…. in acelasi fel cum a cazut jocul de handball in ani 80…
    Nu compara Russia cu noi, daca e nevoie Putin va arunca milioane pe un sport care-i va reprezenta la RWC19… e de vazut aici!!..
    In Spania numarul jucatorilor locali si a echipelor create s-a triplat in ultimii 3-4 ani… vezi tu la noi aceeasi traiectorie?!…

    Ma opresc aici… si te las pe tine… ca de pare ca esti mai tare…

  5. ursu 18 mai 2018 at 0:14

    Toata porcaria vine de la infrangerea din Germania de acum un an .
    Cu punctele pierdute acolo ne-am fi calificat chiar pierzand in fata arbitrului francez ostil si a compatriotilor lui care formeaza asa zisa echipa de rugby a Spaniei .
    Cum de au putut fi atat de nuli incat sa piarda cu Germania ?
    N-am fi avut isteria tiganeasca a federatiei spaniole nici pe Falconetti Pichot si altii de teapa lui care sa ne condamne inainte de a-si bea cafeaua la meciul Spania Belgia , Spania fiind eliminata din circuit .
    Nu uitati ca isteria spaniola a fost coordonata de la nivel de Stat , Regele Felipe asistand la meciul lor cu Germania iar metodele puse in practica – filme de la meciuri de tineret de acum un an cu Iordachescu , activarea unor retele de influenta la bossi ca Woodward sau Midi Olympique sau Equipe , din arsenalul unor servicii de informatii care depasesc posibilitatile modestei federatii de rugby spaniole .
    Felul in care sefii FRR au gestionat scandalul provocat de francezii Spaniei a fost – este minabil – tacere de copil handicapat , inactiune , indepartarea lui Iordachescu de la meciul de cupa europeana – ceea ce nu facea decat sa intareasca ideea ca ar fi vinovat , imposibilitatea de a spune clar – unde , in ce faza Iordachescu a viciat rezultatul ? cum nu vedeti ca Spania a jucat prost si Belgia bine ?

  6. Crisan 20 mai 2018 at 0:34

    @ursu

    Nu cred ca de acolo vine toata porcaria. Rusii oricum ne-ar fi facut plangere … de asta au si asteptat pana la sfarsitul calificarilor sa scoata informatia. Daca se calificau nu aveau nevoie de ea. Dar asa, au maximizat oportunitatea, ca daca reclamau mai devreme ni se deduceau mai putine puncte.

    Cred ca devine tot mai clar ca rugby-ul nu e nici pe departe sportul ala pur la care visam noi cativa suporteri. Si asta nu doar in SuperLiga sau in REC, ci si la World Rugby.

    La REC s-a vazut in arbitraje, in management (faptul ca nu au schimbat arbitrii Belgia – Spania), in comunicare (foarte putina si la intervale mari), si in faptul ca nu se doreste arbitru video (pana si SuperLiga noastra are arbitru video). Ar putea pur si simplu impune arbitrul video si ar aloca o suma de bani pentru camere, daca asta e problema. Dar e mai usor cu ciupeala, asa ca s-au format tot felul de mici mafii care trag pe unde pot. E dezamagitor si dezgustator.

    In plus, cum bine zicea cineva tot pe aici, cum e posibil sa joci 2-3 ani cu un jucator care nu e eligibil fara ca nimeni sa observe?! Asta e o eroare grava si oricat ar scrie in regulament ca federatiile respective sunt datoare sa efectueze toate demersurile pentru a afla adevarul, e de neimaginat ca un for european, respectiv mondial nu isi impun singure regulamentul. Daca Noua Zeelanda ar fi folosit un jucator neeligibil si se descoperea asta dupa ce a castigat campionatul mondial, ce faceau? Se rejuca totul? Sau dadeau cupa tuturor echipelor ce au jucat contra NZ, dar numai in meciurile in care au folosit jucatorul-problema?

    Imi place sa ma uit la jocul de rugby, dar cu cat aflu mai multe despre ce se ascunde in spate, cu atat ma simt mai putin atasat de sportul asta.

    Acum ii inteleg si pe englezi de ce nu au vrut sa existe o cupa mondiala la rugby. Cu mai mare popularizare au venit mai multi bani, cu mai multi bani mai multa coruptie si tot asa s-a pierdut rugbyul partea de „joc” si a devenit o afacere. Va veni dopajul (daca nu e deja – aham, nu am scris Spania), pariurile, aranjatul meciurilor cu jucatorii. Cunoastem povestea de la fotbal.

    Si daca tot m-am incins scriind despre World Rugby, sunt eu singurul pentru care nu are niciun sens sa pui in vanzare biletele la cupa mondiala INAINTE de a stii cine s-a calificat? Pana si tragerea la sorti mi s-a parut absurda … cred ca mai mult de un sfert din numele tarilor nu se cunosteau dar erau grupele deja facute.

  7. Radu 20 mai 2018 at 23:16

    @Crisan

    Legat de dopaj, tare mi-e teamă să nu fie deja de actualitate problema…

  8. Sergiu 21 mai 2018 at 12:36

    Conform declaratiei FRR jucatorul a fost declarat eligible de federatia din tara de origine. Mai mult jucatorul a semnat un formular , se pare tipizat, creat de Feratia Mondiala/World Rugby la fel declarînd ca este eligibil. Prin urmare ce trebuia sa mai faca FRR? Sa mearga in Tonga sa îi întrebe pe vecinii jucatorului?
    Daca asa e situatia atunci decizia WR nu poate ramane in picioare dupa apel. NICI O SANSA
    Dar Rugbyul Românesc are probleme mai mari decat posibila neparticipare la Cupa Mondiala din 2019: trebuie sa isi IMBUNATATEASCA ORGANIZARE, SA CREASCA IN VALOARE SI SA ATRAGA MAI MULT INTEREST IN TOATA TARA!!!
    Georgia nu ne bate doar daca nu jucam cu ei si mai nou ne bate si Spania.
    CE ROST SA PARTICIPI la fiecare Cupa Mondiala cand abia, abia poti castiga UN meci? Unul singur si celelalte sunt infrangeri categorice. NIVELUL TREBUIE SA CREASCA

  9. Sergiu 21 mai 2018 at 14:55

    Tocmai am citit decizia Comisiei de Ancheta: jucatorul a jucat pentru Tonga rugby in 7 asadar era/este NEELIGIBIL pentru România. Si Comisia spune ca FRR nu a facut toate investigatiile necesare. Si Comisia are dreptate cand spun asta. Asa ca imi reconsider afirmatiile anterioare( bazate pe Comunicatul FRR) : Apelul nu are nici o sansa.
    Sa incercam sa jucam Rugby de calitate sa investim in copii si viitorul sportului acesta in Romania. Jucatorii straini sunt o valoare pentru Campionatul intern dar Romania trebuie sa produca jucatori proprii si de valoare

  10. Bulan 22 mai 2018 at 9:46

    @Adrian
    Excelent articol! Daca îmi amintesc bine, pe același website eram dați și noi descalificați imediat ce a apărut știrea cu Fakaosilea, deci tind să le dau credit.

    E o harababură la WR și oricum o vor rezolva arăta urât.

  11. Bulan 22 mai 2018 at 9:48

    @FRR, @Țuca, Zbârcea și asociații, voi ați citit articolul postat de @Adrian?

  12. Floare 22 mai 2018 at 12:30

    Bun, si când vine declaratia lui Petrache, urmatä de imediata lui demisie?

  13. Floare 22 mai 2018 at 12:34

    Hopa, pe pagina româneascä de Wikipedia a FRR zice la „Presedinte”: „N/A”!

  14. Bulan 22 mai 2018 at 17:36

    A disparut si articolul in care eram sustinuti de domnul acela de pe frr.ro

    Va disparea si acesta oare?

  15. valentin 22 mai 2018 at 22:37

    Vorbiti de investit in copii? Mergeti la turneele de mini-rugby si sa vedeti acolo cum isi bat joc marii conducatori si directori de devoltare de munca copiilor si a antrenorilor.

  16. dan 23 mai 2018 at 0:33

    @bulan..structura articolelor publicate aici e aiurea de tot…poti gasi articolul respectiv daca bagi un click pe ‘Intern’ in meniul din pagina si cauti in articolele grupate sub pagina…
    Nu inteleg de ce nu pun un ‘page counter’ pe caruselul cu articole publicate sa poti merge inapoi in ordine cronologica…simplu si util pentru toti utilizatorii…

  17. dan 23 mai 2018 at 1:22

    In mod normal nici eu nu cred ca actuala conducere FRR va rezista prea mult, dar la noi se poate orice…as crede ca se asteapta incheierea anului competitional intern si apelul deciziei WR pentru saptamina viitoare (+ citeva zile deliberare)…

    Nu cred ca AP & Biroul Federal vor demisiona pentru ca ar pierde clauze contractuale (am impresia ca presedintele FRR e pe 4 ani / M.T.S. are avea un rol in monitorizarea FRR si ar trebui sa fie impartial si mediator in orice problema de acest fel…dar am inteles ca sunt din aceeasi )

    Asa ca, fie Biroul Federal convoaca adunarea generala sau exista un vot de ne-incredere din teritoriu, iar in acest caz va fi fortat sa actioneze.

    Se va decide ca un raport detaliat al activitatii FRR trebuie creat si prezentat tuturor – timp = 2 luni (probabil!)….dupa aceea vine pregatirea noului sezon competitional, submiterea de catre teritoriu a planurilor de dezvoltare pentru noul sezon etc…si asa timpul trece, vine toamna…
    nimeni nu v-a mai ridica problema, totul merge mai departe…

    Citeodata ma intreb, oare chiar se va schimba ceva?

  18. Bulan 23 mai 2018 at 15:59

    @dan

    Multumesc!

    Da, si eu ma indoiesc ca AP+gasca de impingatori de hartii de acolo va fi schimbata. Dar problema si mai mare pe care o am e ca si daca ar face-o, nu inseamna ca cineva mai bun ar veni. Poate asta e ceea ce isi si doresc ei sa credem noi.

    In ultimii ani tot am sperat ca cei noi care vin nu vor fi mai prosti decat cei dinainte. Dar nu stiu de unde rasar tot felul de incompetenti pusi pe distrus tot ce a mai ramas in Romania.

  19. dan 23 mai 2018 at 18:08

    ..acum 7-8 ani Secretarul General al FRR a tinut acest discurs:

    https://frr.ro/2011/04/29/florin-matei-de-noi-depinde-viitorul/

    Intrebarea: Daca toti stiau care sunt probemele in rugbyul romanesc cum de nu s-a facut mai nimic? Exista o diferenta intre 2011 si 2018?…Sau strategia de atunci până în prezent a fost total gresita..

  20. adrian 23 mai 2018 at 19:48

    Pe pagina FER secretarul generalal federatiei spaniole spune ca la audierile Comisiei de Soluționare a Disputelor din 10 mai de la Londra atat Belgia, cat si Romania au recunoscut ca au aliniat jucatori ineliginibili.

    In cazul Romaniei spune Eliseo Patrón-Costas, FRR spera ca sanctiunea sa nu fie atat de drastica dat fiind lipsa de claritate a situatiei.Dupa spanioli, asta este si motivul pentru care FRR face apel:”ya que considera que la falta cometida no merece una sanción de tal calibre al tratarse de casos de elegibilidad discutibles”.

    Spaniolii au contactat un bufet de avocati din Paris si altul din Dublin care in mod repetat reprezinta federatia de rugby irlandeza.

  21. adrian 23 mai 2018 at 19:48

    care sa-i reprezinte la apel

  22. Bulan 23 mai 2018 at 22:42

    @dan

    Da, asta nu e o surpriza. Scrie si in raportul final al comisiei ca Belgia si Romania au recunoscut ca au folosit jucatori neeligibili pe cand Spania nu a recunoscut. Belgia nu a contestat ca a gresit, Romania a spus ca a facut tot ce cere regulamentul.

    Toate 3 cazurile sunt diferite, dar rezultatul e acelasi. Deocamdata FRR joaca cartea asta a faptului ca au facut ce trebuia, pe langa ceilalti care nu au intreprins niciun demers pentru a afla eligibilitatea jucatorilor.

    FER joaca o alta carte, cea a interpretarii regulamentului si par mai bine organizati. Se vede ca sunt mai experimentati in dispute legale, de aia nu s-au aruncat imediat la recurs. Sunt 14 zile in care poti depune recursul, nu trebuie sa sari cu capul inainte.

    Pentru mine, ce e drept suporter roman, mi se pare greseala noastra neintentionata, de buna credinta si venita din incompetenta.

    Greseala FER mi se pare rau-voitoare, pentru ca nici nu au facut vreun demers pentru a afla adevarul. Se bazeaza pe o interpretare ad-literam a regulamentului, interpretare care nu a placut comisiei.

    Speranta mea e ca si comisia de apel va identifica aceleasi lucruri si ca Romania va merge macar la baraj.

  23. Bulan 23 mai 2018 at 22:52

    Mai sus am vrut sa scriu @adrian, nu @dan.

    Am citit si eu articolul. Mi se pare interesant ce zice la sfarsit despre faptul ca natiunile nu vor putea apela la Tribunalul de arbitraj sportiv (TAS) pentru solutionarea divergentelor. Nu stiu daca e adevarat, dar tind sa ii dau crezare.

    Trebuie sa recunosc ca cei de la FER par mai inteligenti decat hipsterii nostrii plini de ei de la FRR.

  24. dan 25 mai 2018 at 11:01

    …inca un articol pe http://www.americasrugbynews.com/2018/05/24/a-spain-appeal-the-case-for-common-sense/ in favoarea Spaniei…

    Nu-mi fac griji pentru ca WR no vor intoarce decizia oricum… nici pe a lor, nici pe a noastra. E clar ca a fost un compromis sugerat de comisia de investigatie si acceptat de WR.

    Ce este de admirat poate sunt detaliile cu care reporterul prezinta cazul Spaniei.
    La noi presa sportiva care acopera Rugby Union e aproape inexistenta, cu majoiritatea elementului mediatic complet ne-pregatit, ne-cunoscator si ne-interesat.
    Daca as fi un tinar comentator sportiv, caruia ii place acest sport, in 2-3 ani ar putea deveni ‘the go to person’ pentru tot ce inseamna rugby news la noi…exista o oportunitate dar se pare ca nu se realizeaza.

    E nevoie de o media specializata si cunscatoare pentru ca altfel FRR nu are nici o forta care sa o traga la raspundere in mod publicc si care sa creeze impact cind se calca pe ‘bec’…
    Acest lucru ar trebui urmarit la toate celelalte sporturi la care am avut succese iar acum suntem aproape ‘nimeni’…
    Daca cineva la nivelul Simonei Halep merita atentia creata, te sperie volumul prioritatea data unor articole de doi bani in toate rubricile de sport despre alde Becali, Dica, Alibec, Mutu si altii…care spun acelasi lucru

    Deci, stie cineva daca sunt candidati pentru noua echipa tehnica?…dupa successul la U20, nu stiu daca pentru Mr Pringle e prea devreme…desi in lipsa altcuiva probabil doar George Sava e singurul care e in tara si liber…sau Marius Tincu (dar nu stiu daca ar vrea cu actuala conducere FRR)

  25. Bulan 26 mai 2018 at 0:22

    @dan

    La noi, asa cum si tu ai remarcat, presa de sport e in general inexistenta. Conducatori nu, presa nu, stadioane nu, spectatori nu, etc. nu, de asta ziceam eu ca e o mare realizare daca ne calificam la Mondiale.

    Ai dreptate cu ceea ce zici despre un potential tanar comentator. Dar interesul si vizibilitatea acestui sport in Romania fiind atat de mici, nici interesul comentatorilor talentati nu se indreapta spre asta. Noi il avem pe Cacaruceru, care oricata pasiune ar avea, nu are talent si, sa-mi fie cu pardon, inteligenta.

    Nu va fi niciun reset in lumea rugby-ului din Romania dupa acest turneu final ratat, asa cum nu a fost niciun reset al Romaniei dupa Colectiv. Oamenii sunt aceeasi, interesele aceleasi.

    Imi pare foarte rau pentru jucatorii care au muncit asa de mult si de fapt s-au calificat pe teren.

    Hai Romania!

  26. Floare 30 mai 2018 at 10:11

    Acu a apärut pe situl WR o comunicare despre contestatiile României si Spaniei:
    „The appeal will be heard on 1 June by an independent Appeals Committee comprising of World Rugby’s independent Judicial Panel Chairman Christopher Quinlan QC (chair), former USA international and World Rugby Hall of Fame inductee Phaidra Knight and chair of the EPCR Independent Disciplinary Panel Mike Hamlin.”

  27. Bulan 30 mai 2018 at 11:50

    Comisia initiala a fost numita de Christopher Quinlan QC, acum el e in comisia de apel. Vorba aia, aceeasi Marie cu alta palarie…

  28. frankie 31 mai 2018 at 12:37

    Nu cred ca FRR are alte documente decit cele prezentate cind s-a facut prima audiere. Cum n u are dovezi noi, este de asteptat ca verdictul sa ramina.
    Adica nu vad cum, in lipsa unor noi probe, cineva poate schimba o decizie. Cu alte cuvinte sa recunoasca ca au gresit in prima pronuntare.

    Asta daca nu cumva FRR a lasat vreun document pe afara, la prima infatisare.
    La cit sint de amatori nu m-ar mira f tare.

  29. frankie 31 mai 2018 at 12:41

    Numai in pielea jucatorilor sa nu fii, acum.
    Sincer, buni sau mai putin buni, au muncit tare ca sa ajunga aici. Dupa ce te doare carnea pe tine la sfirsitul meciului, meciurilor, sa mai ratezi si ultima ta sanasa ca jucator de a merge la mondial.
    Hmm Aline, Aline!
    Mai alina-ne si noua durerea si lasa-ne!

  30. Bulan 31 mai 2018 at 16:23

    Nu cred ca au uitat documente pe dinafara la prima audiere pentru ca atunci a fost angajata o firma de avocatura cu renume. Din pacate acea firma trebuia angajata atunci cand au facut naturalizarile, aia ii cautau pe jucatori, presedinti de federatie si femei de serviciu si-n cur sa afle daca sunt eligibili.

    Chiar si asa, emotii mari pentru maine.

  31. Frankie 31 mai 2018 at 22:07

    Nici o emotie.
    Ramine cum au stabilit!
    In privintza felului cum si-au facut treaba cei din federatie, romaneste 100%, ca si ghiveciul de legume.

  32. Tiribombescu 31 mai 2018 at 22:58

    De acord Bulane, de mare acordeala cu tine….
    A fost crasa lipsa de profesionalism din partea diriguitorilor FRR sa te bazezi pe declaratia’ pe proprie raspundere’ a unuia care are tot atata moralitate cata-n apa din jurul insulei lui din nemarginitul Pacific… In astfel de situatii doza de risc se transfera altora ,bunaoara un cabinet de avocatura sa cerceteze actele. In caz de eroare luai pielea de pe ei…acum nea Petrache iau toti pielea de pe dumneata.Pacat de o generatie de exceptie care-si vede visele naruite…Rusine amatorilor din conducere dar si celor care i-au pus acolo 🙁

  33. Floare 5 iunie 2018 at 12:51

    S-a fäcut 5 iunie, si tot nimic… nici pe situl WR.

  34. Alex 5 iunie 2018 at 13:15

    @Floare

    Apelul s-a tinut vineri, probabil vor mai trece 2-3 zile pana cand se va lua o decizie, comisia trebuie sa analizeze documentele depuse, regulamentul, etc. Ultima oara au publicat decizia dupa 2 zile, dar nu cred ca e o regula.
    Oricum, nu imi fac nicio speranta, sunt sanse infime ca decizia initiala sa fie anulata. Ceea ce ma mira foarte tare este ca federatia spaniola contesta extrem de puternic decizia de a nu rejuca meciul cu belgienii….chiar nu ii inteleg, eu m-as axa pe anularea depunctarii.

  35. Bulan 5 iunie 2018 at 22:06

    @Alex

    Pana acum spaniolii s-au pregatit foarte bine, asa ca m-as astepta sa aiba o strategie mai inteligenta a carei scop ne scapa. Poate se bazeaza pe faptul ca Romania vom contesta depunctarea iar ei vor sa se concentreze pe meciul cu Belgia.

    Sau poate strategia e de fapt sa atace Rugby Europe, nu neaparat sa mearga la mondial. Daca WR ar decide rejucarea meciului Belgia – Spania, conducerea RE ar fi si mai putenic contestata, probabil chiar schimbata. Cu ocazia asta, Spania si-ar impinge oamenii ei mai sus sa traga si mai mult pentru ei. Poate e doar imaginatia mea…

  36. Alex 6 iunie 2018 at 12:34

    @Bulan

    Spania a angajat firma de avocatura care reprezinta si Federatia Irlandeza de Rugby, printre altele. Ei se bazeaza pe experti in domeniu, noi parca vad ca iar ne bazam pe o pagina de Wikipedia sau pe Google search. Nu inteleg de ce nu am apelat si noi la o firma internationala specializata in spetele de rugby…..ar fi cea mai mare rusine ca Spania sa castige apelul si noi sa il pierdem.

    In alta ordine de idei, nationala U20 a Georgiei joaca la campionatul mondial in compania marilor puteri, a pierdut la doar 6 puncte meciul cu Africa de Sud iar capitanul lor a fost declarat unul dintre cei mai buni jucatori ai turneului. Au facut un meci foarte bun si impotriva Frantei. Noi de ce nu putem creste tineri de valoare? Ne chinuim cu Luxemburg si Olanda, in timp ce altii si-au asigurat deja viitorul. Georgienii nu sunt vreo mare forta economica mondiala, ei cum au putut?

Leave A Response